Mini vakantie en het begin van mijn 24e levensjaar - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anoek Laarman - WaarBenJij.nu Mini vakantie en het begin van mijn 24e levensjaar - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anoek Laarman - WaarBenJij.nu

Mini vakantie en het begin van mijn 24e levensjaar

Door: Anoek

Blijf op de hoogte en volg Anoek

17 Mei 2013 | Ecuador, Quito

Hoi hoi trouwe lezers!

Ondertussen zijn er alweer veel weken voorbij gegaan en vind ik de tijd maar niet om jullie op de hoogte te houden! Ik zal een samenvatting geven, want anders zitten jullie zeker 4uur achter je scherm mijn verhaal te lezen.

Te beginnen bij een tripje naar Mindo, een plaatsje niet ver van Quito waar je vogeltjes en vlindertjes kan kijken. We gingen met Nina + 2 vrienden, Carmen + 2 anderen, Sabine en ik. In Mindo aangekomen hebben we een hike gedaan langs verschillende watervallen en natuurlijk ook in 1tje gezwommen. Terug bij het hostel hebben we een chocolade tour gedaan. Erg leuk om te zien hoe het proces van chocola is, en alle stadias geproeft met als afsluiter een brownie. Savonds elkaar leren kennen door spelletjes te doen, erg leuk! De volgende ochtend vroeg op om een Cayoning tocht te doen met zn allen. Dit is een soort tokkelen maar dan in zit positie. Ook konden we de ´superman´ doen, door te vliegen over het gebied, of de vlinder. Dit betekende op de kop armen en benen los de kabel af! Super leuk om te doen! Na wat te rusten in de zon, en in het riviertje te hebben gedobbert was het tijd voor een pizza en de busrit terug naar Quito.

De week erop hadden we onze mini vakantie van 5 dagen richting Guayaquil en la Ruta del Sol! Met het vliegtuig richting de grootste stad van Ecuador, waar we na bij wat bekenden op bezoek te zijn geweest, we richting het hostel gingen voor wat uurtjes slaap. De volgende ochtend was het onze planning om sochtends direct door te gaan naar Montañita. Er was ons verteld dat om 9.00 en om 11.30 een bus ging, en omdat niet iedereen ochtend mensen zijn, besloten we die van 11.30 te pakken. Ik daarin tegen, begin steeds meer op Papa te lijken en ben toen ik om 7.00u wakker werd de stad in mn 1tje gaan verkennen. Het was super lekker weer, dus had een goede workout toen ik de 444 trappen opging die uitkwamen bij de vuurtoren van Guayaquil. Het enige wat ik eigelijk nog moest doen, was verse broodjes meenemen, die in Frankrijk ook altijd waren meegenomen door vaders. Toen ik weer terug was, was iedereen net gedouched en konden we samen (3 Nederlanders & 3 Duitsers) ontbijten in het zonnetje, een goed en gezellig begin van onze vakantie.

Stop nr 1: Montañita, dit is een klein gehucht dat door de tourisme is groot geworden en niet meer dan 6 straten heeft. Je kunt er goed surfen, touristen ontmoeten en happy hour kent geen begin en eind. Hierdoor wordt het door touristen als DE beste relax locatie in Ecuador geizen, maar dat betekend dus ook dat het strand BOM vol ligt. Wel is het een soort hippie dorp geworden omdat de hippie touristen hier bleven plakken.

Toen was het tijd om door te reizen naar Puerto Lopez, 2 uur ten noorden van Montañita. Puerto Lopez is een klein vissersdorpje waar niet heel veel te doen is, behalve vis vangen. Het stink op sommige plekken dan ook echt naar rotte vis! Het heeft 1 ontwikkelde straat, waar restaurtantjes en strand barretjes aanzitten. Verder is alles onderontwikkeld en leven mensen in hun huis, gewoon in het zand tussen de kippen. Mensen en ook wij komen hier vooral om dichtbij liggende highlight te bezoeken. In het national park; Machalilla, hebben we paard gereden waar ik compleet lek gestoken ben door de muggen en hebben we een lagoon bezocht die naar eieren stonk en de geur na 2 dagen nog ons haar niet had verlaten.

De terugweg naar Guayaquil stopten we in Jipijapa (alleen van die naam wordt je al vrolijk), waar ongeveer de hele markt de bus in stapte om van alles en nogwat aan de mensen in de bus te verkopen. Savonds met zn allen de 444 traptreden opgelopen om weer een prachting uitzicht te hebben over de stad. Savonds was het tijd om weer terug naar Quito te vliegen.

Donderdag op het werk hadden we na 13.00 vrij, en gingen we met zn allen uiteten gevolgd door een tripje naar een archologisch centrum in Quito. Erg gezellig, maar omdat alles in het spaans was, iets moeilijker te begijpen.

Vrijdag was het uren aftellen, want savonds gingen we weer richting strand, en wel naar Canoa. Hier was ik al eerder geweest (zie vorige verhaal) maar omdat ik mn verjaardag op een leuke manier wilde vieren, verplichte ik iedereen mee te komen naar het strandplaatsje waar ik beetje verliefd op ben geworden. 6 vrienden gingen mee, en nog eens 7 collegas, dus gezellige boel! Spelletjes op het strand, verplichte verjaardags dansen op het strand.. heerlijk! Savonds uitgeweest waar we met zn 6en allemaal een maskertje ophadden met Happy Birtday erop. Iedereen zat ons dan ook de hele avond aan te kijken. Heerlijke verjaardag gehad, en leuke kadotjes gekregen! Zondag nog meer relaxen op het strand waarna we savonds weer terug gingen en om 04.00 aankwamen in Quito. Dus konden nog 3uurtjes slapen en toen moest er weer gewerkt worden.

Na een weekje hard gewerkt te hebben was het vrijdag tijd voor een drankje en een stapje in Quito en zaterdag hadden we met zn allen een groots pannenkoeken ontbijt! Jeetje, dit was erg goed geslaagd, want had pas savonds laat weer honger. Smiddags met zn allen door het bos van Quito gelopen, waardoor je even vergeet dat je in een grote drukke stad bent. Savonds lekker uit eten en optijd naar bed, want zondag zijn Nina, Andi en ik met een tour naar de Cotopaxi gegaan. De hoogte actieve vulkaan van Ecuador waar we met mountainbikes 32 km vanaf gingen. We begonnen op 4500m hoogte en het was echt ijskoud en het begon zelfs te sneeuwen. Super leuk, maar erg intens dit mountainbike tripje. Savonds zou Sabine voor ons koken, en hebben we een heerlijk bereide maaltijd gehad :)

Deze week zijn Sabine en ik goed bezig geweest voor school, wat betekend ons gebied onderzoeken. Dit kan natuurlijk het best met een goede koffie/chocolademelk en een diner met mojitos op het bruizende plein van Quito!

De tijd zo zoo snel hier! Zo snel, dat mijn komende en laatste 9 weken al gepland zijn. In deze planning zitten ook de Jungle, Galapagos en de hoogte vulkaan van Ecuador. Dus heb nog lang niet alles gezien! Ik wordt al verdrietig bij het idee dat ik hier weg moet, maar gelukkig heb ik een goed vooruitzicht, want mijn ticket naar Buenos Aires (Argentinie) is geboekt. Van daar ga ik omhoog reizen naar Peru, waar ik op de 27e augustus weer jullie kant op kom. Maar gelukkig duurt dat nog ff!

Hele dikke kus,
Anoek

Voor de fotos bij dit verhaal kun je wederom terecht op:

https://plus.google.com/photos/117570936618203860494/albums/5840787639384714257

(de fotos van de Cotopaxi trip worden zo snel mogelijk toegevoegd)

  • 20 Mei 2013 - 13:26

    Lisette:

    Wow Anoekie! Wat doe en zie je toch enorm veel en nog ben je niet uitgekeken!! Volgens mij vermaak jij je daar prima..! Wij missen je hier wel hoor... ;-)

    Maare 7.00 uur wakker? Wat is er met jou gebeurd? Ritme in je dagen ofzo?:-p en mountainbiken, veel lopen.. sportieve dame hoor! haha

    Geniet er nog van daar en tot snel!

    Kuss Lisette (en Sander)!

  • 20 Mei 2013 - 13:35

    Lisette:

    Prachtige foto`s trouwens noekie.. alleen die kippesoep vind ik eng.. lijkt net een kinderhandje in de soep!!!!!! Kus

  • 20 Mei 2013 - 15:20

    Elleke:

    We hebben weer genoten van je foto's (en verhalen), gelukkig heb je een goed oog voor bijzondere dingen.

    We appen de komende weken van Rome naar Ecuador, ik ga ook even genieten van een korte vakantie.

    xxx mama.

  • 20 Mei 2013 - 17:08

    Jenny Laarman:

    Hoi, nog gefeliciteerd met je verjaardag. Dat heb ik al wel per mail gedaan, maar hierbij nog een keer. Wat een leuke en mooie dingen maak je toch allemaal mee. Super.
    Bij jou is het zo, eerst weken geen verhaal en dan een heel lang verhaal. Leuk om te lezen.
    Dat wordt thuis wel afkicken. Zal wel rustig zijn zo in Dalfsen. Maar ja dat duurt gelukkig nog 9 weken. Wij hebben wel een beetje een saai leven vergeleken bij jullie. Maar 28 mei gaan we met de motor een rondje Frankrijk doen. Ook heel mooi, maar natuurlijk minder spannend als bij jullie. Willy is net terug van een fietstocht van Laag Zuthem naar Rome, ruim 2200 kilometer. Nou dat doe ik haar niet na. Je moeder gaat deze week naar Rome. Lotte gaat in Juli naar Afrika, ook spannend. Het kindje van Denian en Danielle is al weer ruim 4 maand en ze wonen nu samen in een heel leuk huis met een tuin, iets buiten Enschede. Anfroy en Ema hebben nu samen een appartementje in Enschede. Ema heeft 4 juli haar diploma uitreiking. Dus die is ook al weer klaar met haar studie. Hopen dat ze binnen een jaar een baan vind, anders moet ze terug naar Belgrado. Yoran en Chantal wonen nu ook definitief samen. Dus dit was allemaal niet zo spannend als bij jou, maar je bent nu wel weer op de hoogte van alles. Super leuke foto's allemaal. Nou geniet nog. Groeten van Robert en Jenny.

  • 24 Mei 2013 - 13:03

    Sanne Holterman:

    Leeeeuk om je verhaal weer te lezen sis!! Ik kan nu toch echt niet wachten tot we weer samen op reis gaan :D
    Dikkkke kus!

  • 01 Juni 2013 - 18:20

    Oma Rinie:

    Hallo meisle,

    Donderdagavond heb ik nog aan jou gedacht,papa had gekookt en mama net terug uit rome, oma opa en ik marijn manon elmer en elvira, zaten gezellig te eten , maar jij was er niet bij jammer voor ons, maar zoals ik lees, jij vermaakt je daar heel goed.Geniet er maar goed van. Hier is het berekoud, onvoorstelbaar, en jij al die zon en warmte, om jaloers op te worden.Hoe gaat het toch met het spaans spreken? En lezen is dat nog te doen? Door allerlei redenen nu pas dit bericht. Hou je taai, 2 dikke zoenen van oma rinie

  • 16 Juni 2013 - 18:10

    Oma Rinie:

    Hallo anoek,

    Gistermiddag 15 juni kreeg ik jouw kaart, leuk en bedankt hoor. Je zult wel een verslag van de galapagoseilanden typen, denk ik. Was het echt zo mooi? Ik ben benieuwd. Hier is het eindelijk redelijk weer, de eerste 2 dagen zelfs warm, ongekend. Ja het stage half jaar zit er gauw op, geniet er nog maar goed van. Dan ga je naar Brazilie?? Daarna tot slot Peru?? Zo begreep ik het van jouw moeder.Meisje tot in aug. 2 dikke zoenen van oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anoek

Hier probeer ik jullie up to date te houden over mijn 7 maanden in Ecuador. Voor stage verhuis ik 7 maanden naar Quito en ga daar werken in een tour operator die reizen door Ecuador en Peru aanbied, maar ook schepen heeft naar de Galapagos eilanden. Ik kom te werken op de marketing afdeling.

Actief sinds 17 Jan. 2013
Verslag gelezen: 445
Totaal aantal bezoekers 6732

Voorgaande reizen:

18 Januari 2013 - 28 Augustus 2013

Stage in Ecuador

Landen bezocht: