Quito so far.. - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anoek Laarman - WaarBenJij.nu Quito so far.. - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anoek Laarman - WaarBenJij.nu

Quito so far..

Door: Anoek

Blijf op de hoogte en volg Anoek

03 Februari 2013 | Ecuador, Quito

Hoi Allemaal!

Bedankt voor de leuke berichtjes allemaal :)

Ondertussen ben ik alweer 2 weken aan het werk en heb ik een heerlijk weekend gehad! Zaterdags ben ik eropuit getrokken naar het oude centrum van Quito. Omdat Quito tussen de bergen ligt, is de stad heel erg langwerpig en heb je een nieuw, waar ik dus woon, en oud gedeelte. Het oude gedeelte heeft de kerken, museas en mooie oude gebouwen. Er rijden bussen en trolleybussen heen. De trollybus stopt precies waar ik wilde wezen, dus die genomen! Eerst even gevraagd of ik aan de goede kant stond, nee.. dus ik naar de andere kant van de straat. Kaartje gekocht (kost hier maar 20cent ongeacht welke stop je moet hebben) en wachten. Komt hij aanrijden, dik geprop om erin te komen, sloten de deuren al terwijl m’n tas nog niet binnen was, fijn.. Dus ik snel m’n tas naar binnen trekken.. Tussen de deur.. Iedereen roepen dat de deur nog ff los moest, en dat deed meneer de buschauffeur ook braaf. Ondertussen wel m’n week oude tas kapot getrokken. Anoek, welkom in de grote stad!

In de el centro historico aangekomen veel rondgelopen. Van het ene plein naar het andere plein met een vruchtensapje tussendoor is nog niet zo verkeerd! Veel foto’s gemaakt en ook even lekker van de zon kunnen genieten op de pleinen! Wanneer je in het centrum hebt, kun niet heen om El Panecillo. Dit is een beeld die je hoe dan ook ziet wanneer je de stad doorloopt. Hij of zij.. Staat op een berg en is daarom altijd te zien. Dus besloot ik daar eens een kijkje te nemen! Kom ik bij aan bij heel veel trappen, dus ik zal wel in de goede richting gaan. Na een stuk of 20 treden staat er een mannetje die in het Spaans tegen me aan begint te lullen. Met veel handgebaren en een soort toneel stuk dat hij me dood snijdt, begreep ik dat hij me duidelijk probeert te maken dat ik maar beter een taxi moest pakken, want er lopen daar zakkenrollers rond die er niet moeilijk over doen om een mes te trekken als je je dure spullen niet snel geeft. Ik zag mensen die trappen beklimmen dus vond t een goed verzonnen verhaal, maar omdat ik alleen was kon ik beter een taxi pakken. Dus het zekere voor het onzekere genomen en voor de taxi gegaan, die me voor 80 cent naar de top bracht. Boven aangekomen had je echt super mooi uitzicht over de hele stad.. Dat hele beeld kon me gestolen worden, want het uitzicht was echt veel belangrijker! Ondertussen komt er een meisje naar me toe en vraagt of ik Engels spreek, want zij kon ook beetje Engels! Een heel vragenvuur kwam op me af, waar ik woonde, wat ik hier deed en hoe lang ik nog bleef.. Echt schattig! Na tig foto’s, was het tijd om naar terug te gaan en bracht de taxi me terug naar het centrum. Daar nog ff rondgelopen en toen het donker begon te worden ben ik richting huis gegaan! Savonds wezen stappen met mijn Duitse collega’s Becky en Lena, weer wat salsa moves geleerd! Mojitos voor 2 euro zeggen we ook geen nee tegen, dus was erg gezellig!

Zondag werd ik zowaar 55 minuten later wakker dan normaal (7.00u) dus heb gewoon kunnen uitslapen! Rond uurtje of 12 weer naar het oude centrum gegaan om nog wat resterende bezienswaardigheden af te vinken. Daarna naar parqueItchimbia gegaan om de zon eens even goed op mijn witte huidje te laten branden en van het uitzicht over de stad te genieten natuurlijk. Ik had me goed ingesmeerd met factor 30 en na veel.. heel veel trappen was ik in het park. Het was echt een hele grote waar van alles en nogwat te doen was. Ik heb daar mijn handdoekje uitgegooid en even een uurtje in de zon gelegen. Nou, 3x factor 30 smeren was niet voldoende hoor.. Knal rood naar huis gekeerd en daar de schade onder ogen gezien. Eerst even langs de supermarkt om after-sun te kopen en thuis gelijk op te smeren. Toen voorzichtig in m’n bedje gaan liggen en lekker slapen.

De week had, buiten de Spaanse lessen om, niet veel te bieden. T werk is nog niets veranderd, maar vanaf maandag is de marketing manager weer terug uit Nederland, dus kan ik eens goed bekijken wat ik kan doen. Inmiddels heb ik 3 lessen en dus 6uur Spaans gehad en ben ik in ieder geval onderweg gesprekken te kunnen verstaan. Antwoorden is nog iets teveel gevraagd, maar dat komt nog wel. Mijn Spaans lerares heet Evelyn en is ongeveer 1m50, slank en heeft een boezem waar je u tegen zegt. Nja, kunnen het niet allemaal treffen he ;). Het enige nadeel, is dat zij heel slecht Engels spreekt, dus het word ook nog eens in het Spaans uitgelegd. Maar we komen d’r wel, let maar op!! Donderdag avond met Alex, m’n tijdelijke stagebegeleider in de stad wat biertjes gedronken! Samen met Alejandro (die kennen jullie nog van mijn eerste verhaal, want hij was die jongen die me op stond te wachten op het vliegveld) hebben we bij een collega gekeken die moest optreden, klonk erg goed! Netjes door de heren naar huis gebracht, want hier zijn de heren wél echte gentlemen (geen idee hoe je dit schrijft)!

Vrijdag op het werk afscheid genomen van 2 collega’s en Lapita, onze kokkin.. We hebben een nieuwe die mij vrijdag middag gelijk soep van koeien-poot heeft laten eten! Keer wat anders! Maar om 17.00 zaten we met z’n allen aan de hapjes en het bier en stonden we op de werkvloer salsa te dansen! Geslaagd afscheid dus!

Gister ben ik een dagje naar Otavalo geweest, een Indianen dorp vlakbij Quito. Om het schoolreis gevoel hoog te houden, 2u in de bus met veel huilende kinderen een film gekeken. Nee, niet zoals in Nederland Dora de film, maar een oorlogs/gevecht film. Kan hier gewoon! Na totaal ongeveer 3.5u onderweg te zijn geweest (ik dacht dat ik er met die 2uurtjes in de bus wel was) aangekomen op deze kleurrijke markt! Ze zeggen dat het 1 van de grootste Indianen markten is van Zuid Amerika, maar dat zou vast wel een beetje overdreven zijn. Maar er is zoveel leuks te kopen daar! Na een paar uur rond gewandeld te hebben goed geslaagd en een poncho, tas en 2 armbanden gekocht. Toen nog een optoch meegemaakt waar iedereen traditionele kleren droegen, erg leuk! Toen weer in het busje naar huis!

Morgen komt mijn stagebegeleider weer deze kant op en komt bij mij wonen, dus wat Nederlands gezelschap in dit huisje! Ik ben erg benieuwd!

Inmiddels wat fotos erop gezet, en ze zijn te bekijken via deze link:

https://plus.google.com/photos/117570936618203860494/albums/5840787639384714257

Ik houd jullie op de hoogte!

Liefs, Anoek

  • 03 Februari 2013 - 20:54

    Fleur:

    He Anoek,
    Wat leuk om te lezen allemaal! Wist helemaal niet dat je zo leuk kon schrijven;)
    Zo te horen heb je al best veel gezien in die korte tijd!
    Ben benieuwd hoe vloeiend je Spaans spreekt als je terug bent;)
    Geniet van je avontuur!
    Dikke kus van je Roomie ;)

  • 03 Februari 2013 - 21:17

    Elleke:

    Begin er een beetje aan te wennen dat je zo ver weg zit.
    Heerlijk om jeverhalen te lezen.
    Had wel even met je over de markt in Otavalo willen lopen, wat een prachtige kleuren.
    Met je Spaans komt het wel goed als je al een gesprek kunt volgen!
    xxx mama.

  • 03 Februari 2013 - 21:36

    :

    Hee meid!

    Echt leuk om je reisverslag te lezen! Je maakt echt veel mee in een paar daagjes!
    Leuke foto's ook :) En dat worden vast nog veel leuke avondjes als de cocktails zo goedkoop zijn haha

    Xxx


  • 04 Februari 2013 - 19:45

    Marlies Van Keulen:

    Hee Anoek!

    Heel leuk om je verhalen te lezen.
    Geniet van al dat bijzonders daar! Al zal het ook niet altijd makkelijk zijn!
    Succes en veel plezier!!!

    Liefs Marlies

  • 04 Februari 2013 - 20:24

    Lisette:

    Heeey Lieve Noek,

    Wat een prachtige foto`s en leuk verhaal!! Fijn om een beeld te krijgen van hoe je leeft daar! haha
    Klinkt al steeds beter.. wat je allemaal doet en meemaakt. Hopelijk verbrande rug beetje weggetrokken!

    Tot mailens en succes met het spaans!

    Liefs Lisette

  • 04 Februari 2013 - 23:48

    Els Nijenhuis:

    Hey hoi Anouk!

    Had ik zon mooi verhaal geschreven, komt ie niet in beeld en kan ik opnieuw beginnen... Grrr!

    Het kwam erop neer dat je verhalen leuk zijn om te lezen, ik fotos zo nog even ga kijken, maar dat de eerste paar op fb er al goed uitzagen! :)

    Heel veel plezier daar en tot je volgende verhaal! :)

    Liefs Els

  • 14 Februari 2013 - 21:43

    Rbriljans:

    Hoi Anoek,

    En heb je het leuk gehad met carneval? Ook nog verkleed, zal wel niet he?En nu heb je je nieuwe begeleider, valt het mee of tegen? En jouw spaans gaat vast elke week vooruit of niet?
    Hier zitten we weer met sneeuw en gladde wegen, br. Vorige week sprak ik mensen die naar de vak.beurs in utrecht waren geweest, maar hadden niets over equador gezien. Wordt dat hier in nederland nooit gedaan?
    Ik ben beieuwd naar jouw volg.foto s en brief. Wat leven we toch verschillend, qua temp. en leefomstandigheden.zo dit was weer een krabbel van mij. oma rinie

  • 20 Februari 2013 - 15:35

    Ria Holterman:

    hoi anoek

    beetje surfen op internet en had je site te pakken.

    fijn dat het goed met je gaat, en dat je reis goed is verlopen, heb van sanne natuurlijk al heel veel gehoord, maar dat is nu ook afgelopen, want die hebben we ook uitgezwaaid.

    ik ga je volgen, veel plezier

    groetjes ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anoek

Hier probeer ik jullie up to date te houden over mijn 7 maanden in Ecuador. Voor stage verhuis ik 7 maanden naar Quito en ga daar werken in een tour operator die reizen door Ecuador en Peru aanbied, maar ook schepen heeft naar de Galapagos eilanden. Ik kom te werken op de marketing afdeling.

Actief sinds 17 Jan. 2013
Verslag gelezen: 502
Totaal aantal bezoekers 6736

Voorgaande reizen:

18 Januari 2013 - 28 Augustus 2013

Stage in Ecuador

Landen bezocht: