Verjaardagen en genieten van het mooie Ecuador! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anoek Laarman - WaarBenJij.nu Verjaardagen en genieten van het mooie Ecuador! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anoek Laarman - WaarBenJij.nu

Verjaardagen en genieten van het mooie Ecuador!

Door: Anoek

Blijf op de hoogte en volg Anoek

26 Maart 2013 | Ecuador, Quito

Hallo allemaal!

Het is weer een tijdje geleden dat ik heb geschreven, en ook al weer veel meegemaakt. Ik zal proberen het verhaal kort te houden!
Als ik over ´we´ praat dan heb ik het meestal over:
• Sabine (Nederlands meisje van nhtv)
• Jules (Duits meisje van de nhtv)
• Carmen (Duits meisje die Jules kende)
• Florine (Nederlands meisje van de nhtv)
• Andi (Duitse jongen, huisgenootje van Carmen)
• Chris (Canadese jongen die we ergens zijn tegengekomen)
en dan heb je nog een paar mensen die er af en toe bij zijn.

Oke, waar was ik gebleven.. ergens rond de eerste van de maand! Vrijdag 1 maart, laatste dag van de week dat op het werk gevierd werd met pizza en bier! Toen er ook nog salsa gedanst werd was mijn hele planning van de kaart en was ik om half 8 thuis. Daarna kon ik gelijk door, want we hadden een BBQ van Carmen waar we met veel eten, een vuurkorf en goed gezelschap een heerlijke avond hebben gehad. Die zaterdag zijn we met z´n allen naar Mitad del Mundo geweest, oftewel, het midden van de wereld. Dit ligt ongeveer 15km ten noorden van Quito en is een grote toeristen attractie. Je hebt een park met middenin een monument die de fransen hebben neergezet als teken van het midden van de wereld. Helaas ligt deze lijn niet op 0´0´0´ maar op 0´0´7´. Op deze neppe lijn worden wel culturele dansen opgevoerd, dus hebben ons wel goed vermaakt. Daarna naar de 2e lijn gegaan die overgens in een museum op 0´0´4´ligt, waar je allemaal testjes kan doen. Zo blijkt (het moet nog getest worden als we weer thuis zijn of het echt zo is) dat je rond de evenaar een rauw ei op een spijker kan zetten (en ja, ik heb er zelfs een diploma voor gekregen dat het me is gelukt), het water aan de ene kant naar links uit de gootsteen loop, en aan de andere kant naar rechts. Ook kun je niet recht over de evenaar lopen, ivm zwaartekracht van beide kanten, maar dat geloof ik nog niet helemaal, want dat werd getest door met je ogen dicht over de lijn te lopen. Nou heb ik sowiso al wat moeite met recht lopen, laat staan met mn ogen dicht. Na deze testen zijn we opzoek gegaan naar de echte evenaar, wat blijkbaar door een huis liep van hele aardige ecuadorianen die ons even uitlegten dat de evenaar door hun slaapkamer liep.
Savonds ben ik samen met Thomas wat gaan drinken in een heel leuk en gezellig straatje genaamd: ¨Calle de la Ronde¨ in het oude centrum. Nog zwaar voor schut gezet door straat artiesten, want die vonden het blijkbaar grappig om de enige twee blonde mensen even voor paal te zetten. Nja, maak je dat ook nog een keer mee! Zondag lekker zonnen in het park met als afsluiten sushi!

Het werk is ondertussen wat interessanter. Ik ben nu verantwoordelijk voor de telefoontjes naar de klanten om ze welkom te heten en bij het weggaan even vragen hoe het was geweest en eventuele fouten op te lossen. Verder krijg ik vertaal taken erbij en ben nogsteeds met de database bezig. Mijn spaans gaat beetje bij heel klein beetje beter. Praten gaat nog moeilijk, maar iedereen begrijpt me in ieder geval.

Donderdag 7 maart met een collega bij haar thuis lekker wijntjes gedronken en popcorn gegeten waar ik wat vrienden van haar heb ontmoet. Vrijdag was het vrouwen dag, en er werd tussen het werk door even stilgestaan bij het feit hoe geweldig wij vrouwen eigelijk zijn! Zo moest elke man een stukje vertellen wat ze moesten zonder vrouwen. Super grappig! Vooral toen er chocola en bloemen werden uitgedeeld. Na het werk werd er nog een stukje gespeeld en gezongen door Alex, die nog even duidelijk maakte dat mannen gewoon geen leven hebben zonder vrouwen. Na het werk had ik afgesproken met de groep hier voor een borrel bij een livebandje. Erg leuk, alleen de prijzen van de drank niet. Na 1 heel drankje vondt iedereen het bed tijd, maar Chris en ik zijn nog even de salsa bar in gedoken. Hier met veel afkijken lekker gedanst, heerlijk!

Zaterdag ochtend gingen we naar Otavalo (die markt met veeel kleurtjes), hier was ik al geweest, maar vond het geen probleem nog een keer te gaan, en daarom ook als een echte vrouw TEVEEL geld uitgegeven. Na dit wederom leuke tripje hadden we savonds een verjaardag van Carmen. Die zou om 0.00 jarig zijn, en had een gezellig feestje georganiseerd. Zoals de traditie hier is, mocht Carmen ook een piñata kapot slaan, want er super grappig uitzag. (Piñata is een soort papier mache dier of vorm die gevuld is met snoep, die met een blinddoek om kapot geslagen moet worden). Na deze gezelligheid waren we allemaal kapot en lekker gaan slapen!

De week van 11 maart begon het feest bij mij in huis, want de boiler was kapot, wat betekend douchen met koud water. Jeeeej, mijn lievelings! Maar dit werd cratief opgelost door eerst water bijna te laten koken en dan koud douchen, gevolgd door een pan heerlijk heet water over me heen. Primitief? Neeee joh! Ecuador noemen ze dat!

Die zaterdag ochtend begon onze trip naar Chugchilan, waar we een heerlijk weekend voor de boeg hadden! Met een bus voor 14 personen, met z’n 7en languit van het landschap genieten! De weg liep over in een zandweg, al is het woord weg in zandweg nog overdreven. De bus kon het nauwelijks aan, en gingen hobbelend richting ons hotel. We hadden een luxe hotel geboekt waar je van alles kon doen! We kwamen aan met een boze chauffeur, want die had niet gedacht dat de weg zo verrot zou zijn, en werden netjes opgevangen met een lekkere lunch! Toen besloten dat we gingen hiken! Was prima te doen, totdat het begon te regenen.. keihard.. Iedereen wilde zo snel mogelijk terug naar het hostel dus hebben hard doorgelopen om daarna 20 kopjes thee bij de haard op te drinken! Savonds na het eten (super lekkere vega lasagne met vooraf een te lekkere soep) was het tijd voor een uurtje in de sauna gevolgd door een drankspel met zn allen! Was erg gezellig! Op tijd naar onze prive blokhut waar ik naast Carmen sliep die bang was dat ze het koud kreeg en 6 grote wollen dekens nodig had om in slaap te komen, mij net iets te warm.

Sochtends vroeg onzelf klaar gemaakt voor onze bom volle dag! Beginnend met een paardrijd tocht van 3uur door het echte Ecuador. Ook wel cloud forest genoemd. Dit was m’n eerste keer op zo’n stinkende knol, maar het was erg leuk! Totdat dat paard van mij een sprong maakte waar ik niet van gediend was en met volle galop richting prikkeldraad liep. Maar achteraf viel alles mee en ik ben er niet afgevallen :D! ook nog een rondleiding gekregen door de bossen daar met heel veel dieren, bloemen en planten. Zo ook een kolibrie nestje gezien, super kleine eitjes! Om weer terug bij ons hostel te komen moesten we een stukje met een pickup uit 1479. Wij mochten achterin staan voor het Ecuadoriaanse gevoel (want dat doet hier elke familie). Bij het hotel aangekomen stond de volgende pickup ons op te wachten om ons via Quilotoa naar Latacunga te brengen, waar vandaan we de bus konden pakken naar Quito. Wij hadden met z’n 7en een auto gereserveerd voor 4 personen, gewoon omdat we dachten wel achter in de bak te kunnen zitten. Nooit bij nagedacht dat het wel eens keihard kon gaan regenen. Dikke pech dus! Er werd een soort dakje gemaakt waar 2 van ons onder konden zitten, en de rest ging binnenin gedrukt! Eerst Andi en Chris die een enorm hobbelige weg hadden en constant regen. Bij Quilotoa aangekomen zijn we naar het beroemde kratermeer gelopen waar we super mooi uitzicht hadden! Jammer dat het weer niet meezat, maar dat maakte de krater niet minder mooi! Na een fotoshoot gingen we verder en nu mochten Carmen en Robin (huisgenootje van Sabine die ook mee was) achterin. Inmiddels regende het niet meer, en was de rit achterin alleen maar koud! Na een uurtje stopten we, want nu mochten Sabine en ik achterin! We hadden er helemaal zin in, want we reden nu gewoon over snelweg, dus geen zere kont! En wat bleek, de zon kwam door, super mooie uitzichten over de bergen en konden lang uit liggen. We hadden dus echt veel geluk dat we als laatste gingen. Toen met de bus nog 2uurtjes richting Quito met uitzicht over de Cotopaxi, een zeer bekende berg in Ecuador die eigenlijk nog op m’n lijstje staat om te beklimmen, maar hierover later meer!

Woensdag lekker wezen stappen met m’n collega en wat Duitse vriendinnen, want het was ladies night, nja dat is het elke woensdag maar toch. Na wat gratis ‘seks on the beach’ cocktails was het tijd om de heupen los te gooien en salsa te dansen! Was echt super gezellig!

Afgelopen weekend stond in het teken van nog meer verjaardagen! Zo hebben we vrijdag voor Chris zn verjaardag lekker gegeten en zaterdag de verjaardag van Florine gevierd met heel veel lekkers! Wel had ik zaterdag ochtend nog een hike gedaan met collega’s bij het Pululahua reserve! Een enorme krater waar middenin een mini dorpje gesetteld is. Was echt heel erg mooi, maar ook zwaar! Omdat we om 5.30 sochtends vertrokken, waren we om 11.00u weer braaf in Quito, zo ongeveer wanneer een normale weekend dag begin! Na een heerlijke warme douche, jaa ondertussen is hij gemaakt na bijna 2 weken koud te douchen, samen met Sabine een kadotje voor Florine gehaald (dat rijmt gewoon bijna!). Daarna lekkere nachos gegeten en toen was het tijd om met m’n vriendinnetjes te skypen :) erg leuk om iedereen even te zien en te spreken! Zo was ik toch nog een beetje bij de house warming van Marit!

Zondag om kwart voor 10 afgesproken in het park met Sabine voor een goede workout! Je kunt hier gratis in het park mee doen met dansen! Erg grappig, maar ook vermoeiend zeker in de brandende zon! Daarna onszelf eens goed getrakteerd op een heerlijke beker fruit en nog geen uur later was het van een graad of 30 in de zon, een graad of 17 met onweer en regen! Dus lekker tijd gehad om bij te slapen!

Deze week maar 4 dagen, want vrijdag is het goede vrijdag, oftewel Semana santa! Om deze godsdienstelijke feestdag te vieren, hadden Sabine, Andi en ik besloten heerlijk weg te gaan uit cultuurstad Quito en naar het strand te gaan! Om daar de cultuur van het surfen, zwemmen en relaxen maar eens op te snuiven! Kan niet wachten!

Ik hoop dat jullie het nog snappen na 4 weken terug in de tijd te praten, maar er is zoveel dat ik toch even met jullie wil delen! Sorry voor wederom een lang verhaal!

Misschien maken wat leuke fotos het goed:

https://plus.google.com/photos/117570936618203860494/albums/5840787639384714257


Ciao!
Anoek

  • 26 Maart 2013 - 21:28

    Elleke:

    Kan me voorstellen dat je een half jaar te kort vindt!
    Hoef dus niet bang te zijn dat je heimwee krijgt .....

    Het lijkt wel een lange vakantie, jammer dat je ook nog moet werken. ;-(

    Veel plezier met z'n allen en een dikke knuffel van ons allemaal.

    xxx mama.

  • 27 Maart 2013 - 09:24

    Lisette:

    Heey Noekie,

    Mooi verhaal weer! Je verveelt je volgens mij echt niet ;-). Dat spaans moet er toch zo in knallen met al die sociale contacten van je? Zet je er binnenkort ook nog x salsa-filmpje op? haha Noek in actie!

    Was leuk om je zaterdag even via de skype gesproken te hebben!

    Geniet er van en veel plezier vrijdag @ the beach!

    Kusss Lisette

  • 27 Maart 2013 - 10:16

    Renee:

    anoe anoe! WAt maakte ge toch veel mee! HEerlijk, beetje paardrijden, achter in een truk het mooie landschap bewonderen, heerlijk! BEn ook blij dat je werk wat interessanter is geworden! hier in Ireland ook nog steeds alles goed :D Spreek je snel weer en have fun komend weekend!

    Dikke kus

  • 28 Maart 2013 - 22:53

    Jolande:

    Hoi meis!

    Bedankt voor je verhaal! ;)

    Krijg ik met mn verjaardag ook zo'n ballon?

    Veel plezier! Dikke kus!

  • 30 Maart 2013 - 12:05

    Oma Rinie:

    Hoi Anoek,

    Afgelopen Woensdag bij Yinka die jarig was, alle foto s gezien. Paardrijden en er niet afvallen, knap hoor. Die foto s vond ik erg leuk. Jpuw verhaal ook.Ik moet er inderdaad een poos voor gaan zitten, maar vind het gezellig. Chris, heb je ergens gevonden, misschien bij een container?
    Net hadden we hier een dikke sneeuwbui, br!!!!!!!!!!! Nu weer zon, alle sneeuw weer weg. Dus nu weet je hoe het hier in nederland toegaat. Gezellige paasdagen, geen eieren gooien of ga je zoiets nog
    doen? 2 dikke zoenen van oma rinie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anoek

Hier probeer ik jullie up to date te houden over mijn 7 maanden in Ecuador. Voor stage verhuis ik 7 maanden naar Quito en ga daar werken in een tour operator die reizen door Ecuador en Peru aanbied, maar ook schepen heeft naar de Galapagos eilanden. Ik kom te werken op de marketing afdeling.

Actief sinds 17 Jan. 2013
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 6741

Voorgaande reizen:

18 Januari 2013 - 28 Augustus 2013

Stage in Ecuador

Landen bezocht: