Het eerste teken van leven! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anoek Laarman - WaarBenJij.nu Het eerste teken van leven! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anoek Laarman - WaarBenJij.nu

Het eerste teken van leven!

Door: Anoek

Blijf op de hoogte en volg Anoek

26 Januari 2013 | Ecuador, Quito

Zo, even een update-je vanaf de andere kant van de wereld.

Vrijdag ochtend was het dan tijd om afscheid te nemen van m’n leventje in Nederland! Met veel tranen dag gezegt tegen vaders, moeders en San. Alle vluchten gingen prima, tot ik vertraging had op Detroit. Ik had 1u en 50min overstap tijd in Atlanta en had 1u en 30min vertraging. Dus super snel naar de goede gate (bleek ook nog ff aan de andere kant van het vliegveld te zitten). Bleek ik ook nog niet eens de laatste te zijn om het vliegtuig in te stappen, weer een zorg minder. Aangekomen op Quito airport stond er een leuke Ecuadoriaan op me te wachten met een bordje met mijn naam erop! Altijd al een keer willen meemaken.

Zaterdag ben ik de stad rondgelopen in de hoop niet te verdwalen zonder kaart. Een simkaartje gekocht dus ik ben nu makkelijker te bereiken op: 00593-979192620 voor bellen en smsen! Maar appen kan gewoon via m’n eigen nummer! Verder boodschapjes gedaan bij zo’n HUGE supermarkt waar je alles kan halen! De vleeswaren afdeling is nog wel een beetje wennen, want alles ligt gewoon open en bloot, zo ook darmen, nieren, varkens tongen en nog veel meer dingetjes die ik liever niet eet. Ze eten hier heel veel rijst, maar ook de aardappels hoef ik niet te missen vanaf thuis, want die worden hier (bijna) net zoveel gegeten als in Nederland.

Zaterdag avond werd ik gebeld door m’n baas of ik misschien zin had om met hem en z’n familie een borrel te drinken in een bar. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen! Bleek het wel ff om een uitgebreid dinertje bij de Italiaan te gaan, waar de wijn rijkelijk vloeide en er naar 4 gangen niet werd omgekeken. Ik hield het bij een pizza die ik al niet eens op kreeg. Nadat de baas alles betaald had was het tijd om de voetjes van de vloer halen en salsa te dansen. Nou kan ik wel een beetje met m’n heupen wiegen, maar salsa gaat toch wel een stapje (nja, heel veel snelle stapjes) verder. Maar gelukkig kon de zoon van de baas mij de beginselen leren onder het genot van een biertje. Jaja, je leest het goed, BIERTJE! Voor het eerst in m’n leven een flesje leeggedronken, misschien leer ik het dan toch echt een keer drinken!
De volgende ochtend was mijn jetlag dag. Ik was loom en kon de hele dag wel slapen. En nee, dit was geen kater! Nog een paar winkels ingegaan, maar lag al snel weer in m’n bedje. Moet natuurlijk ook wel beetje fit zijn voor m’n eerste werkdag.

Op het werk gaat het inmiddels prima! Het is 5 minuten lopen van m’n huis dus goed te doen. Ik word standaard elke ochtend om 7u wakker, precies op tijd om rond 8u naar m’n werk te gaan. Ik ben nu voornamelijk bezig met het updaten van onze database. Alle tours en schepen naar de Galapagos eilanden die we aanbieden moeten up to date zijn en de routes en prijzen van 2013 hebben. Dus mochten jullie nog geld over hebben, het bedrijf heeft zelf ook aandeel in 1 jacht en die kost voor 8
dagen maar €8000,- per persoon, exclusief een vlucht van €400,-! Mijn rekening nummer: 31.28.33.628 t.a.v. A. Laarman, Hartelijk dank!

Ik hoop dat ik snel wat andere taken erbij krijg, want slaap verwekkend is dat knippen en plakken wel. Geen hoog niveau denk werk of creatief zijn! Al leer ik zo wel goed welke tours we aanbieden. Als het goed is mag ik volgende week met onze contacten bellen over kortingen die we aanbieden, dus dat is al iets beter. Elke dag wordt er een lunch bereid bij mij thuis door een kokkin, Lapita. Een vrouw van ongeveer 1m40 die de hele dag met haarspelden inloopt, gele leggings draagt en op pallets staat te koken en af te wassen! Wel een schat van een vrouw! Ik heb pauze van 13.30u tot 14.30u en kan dan gelijk aanschuiven om te eten. Ideaal! Al is het natuurlijk niet altijd even lekker haha!

Maandag begin ik met Spaanse lessen, want het is echt een drama! Op kantoor spreek iedereen Spaans en er kunnen er maar een paar goed Engels. Dus dat is wel ff wennen voor mij, omdat nu dus ongeveer elk gesprek langs me heen gaat. Dus hopelijk kunnen lessen daar wat verandering in brengen.

Zo, ik denk dat jullie nu wel van het meeste op de hoogte zijn. Ik zal proberen de site een beetje bij te houden met korte berichten, dat leest wat fijner dat dit lange verhaal!

Tot de volgende keer! En fotos volgen nog..

Dikke kus van mij!

P.S. Wat mij het meest opviel zijn de totaal uiteen lopende prijzen, daarom hier even een overzichtje:
€ 0.10 Een wit bolletje (brood)
€ 0.65 Tros bananen
€ 0.75 Verse fruit sapje
€ 8.30 Goedkoopste zonnebrand crème (ze gaan hier trouwens tot factor 90)
€ 1.35 Pepsi 3 liter
€ 4.20 Wijntje
€ 3.50 Lokaal bier
€ 6.80 Buitenlands bier (Heineken)
€ 7.00 Handdoek van 100 bij 40

  • 27 Januari 2013 - 00:26

    Eva:

    Heel leuk geschreven, Anoek! Fijn dat het goed gaat! :) Alvast succes met de Spaanse lessen! :)

  • 27 Januari 2013 - 00:45

    Renee:

    Leuk leuk anoek!!! Ik vind het heerlijk im iedereen zn verhalen te horen en wat we allemaal voor verschillende dingen mee maken!! Metdat spaans komt het straks eindelijk goed!! Kan je mooi ook mijn tentamens maken volgend jaar ;) hahaha nog een maandje en dan mag ik beginnen!! Whoop whoop! Dikke kus en have fun!

  • 27 Januari 2013 - 01:05

    Jolande:

    Hoi Noek! Leuk om te lezen :) Zet hem op met de Spaanse lessen!
    X

  • 27 Januari 2013 - 11:40

    Annelies:

    Hey!! Fijn om te horen dat je je eerste week goed bent doorgekomen! Hopelijk krijg je dat Spaans snel onder de knie!! Fijn weekend daar nog en succes aankomende week!Xxx Ann

  • 27 Januari 2013 - 13:51

    Lisette:

    Heey Noek,

    Leuk verhaal!! Stage gaat vast spannender/uitdagender worden.. ook als je de taal wat beter spreekt! Kun je wat meer van jezelf laten zien.

    Succes met de lessen! (en het bier drinken!)

    XX

  • 27 Januari 2013 - 14:56

    Marit:

    Hoi anoek! Leuk een berichtje van jou!! Maak juist maar lekker lange verhalen hoor, super leuk om te lezen:) jammer dat je de gesprekken op kantoor niet zo goed volgt. Hopelijk komt dat gauw wanneer je spaanse lessen gaat volgen... veel plezier!! Liefs marit

  • 27 Januari 2013 - 17:23

    Irene:

    Hé Anoek,

    Wat leuk om jouw verslagje te lezen. Op facebook had ik al de foto van Quito gezien en doorgestuurd naar je moeder. Lijkt een grote stad.
    Toch geweldig hè die media, ook al zit je eel ver weg, zo is het toch een beetje dichtbij!
    Ben je ook nog een dag vrij van de week dat je leuke dingen kan zien/doen?
    Heel veel (werk)plezier en succs met de spaanse lessen!
    Liefs uit Utrecht

  • 28 Januari 2013 - 18:17

    Oma Bril:

    Hoi Anoek,

    Wat een leuk verslag .Van jouw moeder had ik Za.al wat van jou gehoord. Fijn dat jullie elkaar bijna elke dag spreken. Voor jou, maar ook voor mama, ze straalde toen ze dat vertelde. Is ook begrijpelijk. Vandaag dus jouw 1e spaanse les. Wat zal dat eerst moeilijk z ijn, maar over een paar weken herken je vast veel woorden als je werkt ( van collegas).
    Grappig die hele prijslijst, zo weten we wat meer. Wanneer heb je jouw vrije dag?
    Is het daar een lekkere temp.? Hier is het weer dooi, vanmiddag lagen er nog sneeuwresten langs de stoepen. Gelukkig niet meer zo koud. Er waren veel mensen in het dorp, veel in de bloemenwinkel . Nou werk ze meisje. Tot volg.week. Oma xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anoek

Hier probeer ik jullie up to date te houden over mijn 7 maanden in Ecuador. Voor stage verhuis ik 7 maanden naar Quito en ga daar werken in een tour operator die reizen door Ecuador en Peru aanbied, maar ook schepen heeft naar de Galapagos eilanden. Ik kom te werken op de marketing afdeling.

Actief sinds 17 Jan. 2013
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 6737

Voorgaande reizen:

18 Januari 2013 - 28 Augustus 2013

Stage in Ecuador

Landen bezocht: